Субота, 23.09.2023, 23:11
Комунальний заклад дошкільної освіти№7"Сонечко" комбінованого типу

 Логопед - наш чарівник, виправляти мову звик.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 952
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Вересень 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Ватутінський відділ освіти

Ватутінська ЗОШ №5

Ватутінська ЗОШ №6

Банери
Peredplata Testportal President
      
                       
Вчитель-логопед     
      Пожарницька Людмила Володимирівна   
 
Вчитель-логопед
      Пугач Євгенія Олександрівна 
               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кабінет оснащено відповідно наказу МОНУ від 23.04.2018

 

 

 

 

Завдання логопеда в дошкільному навчальному закладі:

  1.Створення єдиного корекційно-навчального простору.

  2.Обладнання предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.

  3.Пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів та населення.

  4.Інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень.

  5.Завдання логопеда полягає не лише в подоланні мовленнєвих дефектів, але й у підготовці дитини-логопата до навчання в школі.

  6. Корекційна робота ставить за мету повністю або частково усунути дефект та підготувати дитину до успішного навчання в загальноосвітній школі.

 

Корекційна робота передбачає такі етапи:

1. Підготовчий

2. Постановка відсутніх звуків

3. Автоматизація поставлених звуків, введення їх в самостійне мовлення

4. Диференціації звуків

 

    

 

Таблиця засвоєння дітьми звуків мови

Дитина росте та розвивається. Відповідно відбувається розвиток її мовлення. Основними структурними компонентами мовлення є: звуковий склад, словник та граматична будова. Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальна, особлива і, відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності. Одні діти у віці 4-5 років вже чітко вимовляють усі звуки нашої мови, а в інших відмічається порушення вимови більшості звуків. Пропонуємо Вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.

ВІК ДИТИНИ

ЗВУКИ МОВИ

Від 1 до 2 років

А, О, Е, М, П, Б

Від 2 до 3 років

У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й

Від 3 до 4 років

С, З, Ц

Від 4 до 5 років

Ш, Ж, Ч, Щ

Від 5 до 6 років

Л, Р


Поради батькам.

Використовуйте кожну вільну хвилинку для розмови з дитиною.Запропонуйте дитині змагання "Чия казка краща?",  "Чия розповідь краща?" з участю всіх членів сім'ї. Пам'ятайте, що провідними й головними співрозмовниками в родині є мати, батько, дідусь чи  бабуся?
"Як розвивати мовлення дитини"
       Спілкуйтеся з дитиною якомога більше, коментуйте свої дії, детально розповідайте про предмети, які оточують її.Збагачуйте словниковий запас малюнками, новими словами, пояснюючи їх.Розмовляйте з дитиною правильно, грамотно і чітко, ні в якому разі не "сюсюкайте".Спонукайте дитину до мовлення, ставлячи їй запитання, поступово ускладнюте їх.Коли дитина говорить, виправляйте її мовленнєві помилки після того, як вона закінчить фразу.Багато читайте дитині, вчіть її переказувати,   складати цікаві історії за картинками.Процес розвитку мовлення стимулює дрібна моторика рук. Виконуйте вправи для пальчиків, малюйте олівцями і крейдою (не фломастерами), грайте в мозаїку, пазли.Не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.
     Aртикуляційна гімнастика -
- це підготовка дитини до правильної звуковимови.

 

Основні правила артикуляційної гімнастики

1. Заняття має проводитись щоденно протягом 10-15 хв.

2. Кожну вправу дитина має повторювати 5-10 разів.

 3. Наприкінці кожної вправи органи мовленнєвого апарату дитини мають повернутися у вихідне положення, а потім у стан спокою.

 4. Кожну вправу дитина має виконувати повільно, ритмічно, чітко, рахуючи подумки.

 5. Під час роботи із дзеркалом потрібно слідкувати за тим, щоб у дитини працювали лише ті м’язи, які тренуються у даній вправі.

6. Гімнастика не повинна набридати дитині та спричиняти її перевтомлення.

  

   Артикуляційні вправи

1.       « Лопаточка». Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижнюю губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 10-15 с.

2.       «Чашечка». Рот широко відкрити. Широкий язик підняти угору. Потягнутися до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати в такому положенні 10-15 с.

3.       «Голочка». Рот відкрити. Язик висунути далеко вперед,  напружити його та зробити вузьким. Утримувати в такому положенні 15 с. 

4.       «Гірка». Рот відкрити. Бічні краї язика притиснути до верхніх кутніх зубів. Кінчиком язика доторкнутися до нижніх передніх зубів. Утримувати в такому положенні 15 с. 

5.         «Трубочка». Висунути широкий язик. Бічні краї язика  завернути угору. Подмухати в отриману трубочку. Виконувати в повільному темпі 10-15 разів. 

6.         «Годинник».  Висунути вузький язик. Тягнутися язиком поперемінно праворуч -ліворуч. Рухати язиком з куточка рота в повільному темпі під лічбу. Виконати 10-15 разів. 

7.         «Конячка». Присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно, сильно. Розтягувати під'язикову зв'язку. Виконати 10-15 разів. 

8.         «Грибок». Відкрити рот. Присмоктати язик до піднебіння. Не відриваючи язик від піднебіння сильно відтягнути вниз нижню щелепу. Зробити 10-15 разів. На відміну від вправи „Конячка" язик не повинен відриватися від піднебіння. 

9.         „Гойдалка». Розкрити рот. Торкнутися язиком внутрішньої поверхні верхніх і нижніх зубів почергово. Рот при цьому не закривати. Вправа проводиться під лічбу 10-15 разів. 

10.      «Смачне варення». Висунути широкий язик, облизати верхню губу та заховати язик у глиб рота. Повторити 10-15 разів. 

11.      «Змійка».  Рот широко відкрити. Язик сильно висунути уперед, напружити, зробити вузьким. Вузький язик максимально висунути вперед та заховати у глиб рота. Рухати язиком в повільному темпі 10-15 разів. 

12.      «Чистимо зуби». Трішечки відкрити рот і «почухати» (горизонтальні рухи) за верхніми й нижніми зубами. 

13.      «Гребінець». Крізь стиснуті зуби просунути язик так сильно, щоб зуби по ньому «намалювали» білу доріжку.