Середа, 20.02.2019, 21:10
Ватутінський ЗДО №7"Сонечко" комбінованого типу

 Психологічні новини для батьків, педагога та дитини.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 945
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Лютий 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Архів записів
Друзі сайту

Ватутінський відділ освіти

Ватутінська ЗОШ №5

Ватутінська ЗОШ №6

Банери
Peredplata Testportal President

   

 

 

Звіт

про роботу закладу дошкільної освіти з дітьми і сім’ями,

які перебувають у складних життєвих обставинах:

1. Оновлено нормативно – правову базу з питань соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоровю.

2. По вікових групах ЗДО розповсюджено пам'ятки для педагогів щодо виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Сумісно з педагогами закладу проведено моніторинг сімей, що мають ознаки СЖО. За місцем проживання обстежено сім’ї, складені акти умов проживання, проведені бесіди.

3. Здійснено візити до помешкання, де проживає дитина, з сім’єю, яка перебуває на обліку як така, що потрапила в складні життєві обставини. З мамою хлопчика проведені профілактичні бесіди з метою недопущення жорстокого поводження з дітьми, ненасильницької моделі поведінки: «Мудрість батьківської любові», «Облаштування ігрового куточка». Передано речі: взуття, іграшки, канцелярію.

4. Проведено зустріч педагогів закладу з фахівцем з соціальної роботи Ватутінського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Коваленко Юлією Володимирівною, яка ознайомила з Постановою кабінету міністрів України від 03.10.2018 р. №800 та надала рекомендації щодо алгоритму дій працівників ЗДО по виявленню та обліку дітей чи сімей з дитиною/дітьми, які мають ознаки складних життєвих обставин

 

 18.12.2018 року відбулася зустріч працівників закладу дошкільної освіти №7 «Сонечко» комбінованого типу Ватутінської міської ради Черкаської області з фахівцем з соціальної роботи міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Коваленко Юлією Володимирівною щодо порядку механізмів взаємодії соціальних служб та освітніх закладів, з питань соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю.

 

                                                                                                            

 

 

                                                                                                        

                     Парандій Галина Володимирівна

                                             практичний психолог

 

Звіт

про реалізацію заходів щодо попередження насильства у сім’ї

та жорстокого поводження з дітьми

в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

за період з 25 листопада по 10 грудня 2018 року

  1. Проведено семінар-практикум для педагогічних працівників ЗДО «Попередження домашнього насильства» 20.11.2018, 20 осіб
  2. В рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» організовано та проведено волонтерську акцію за участі дітей дошкільного віку, батьків вихованців, працівників закладу «Насильство – це сміття!» 30.11.2018 – 05.12.2018
  3. Оформлено фотовиставку «Мудрість батьківської любові».06.12.2018
  4. Оформлено виставку сімейних малюнків «ПротиДія торгівлею людьми».26.11.2018
  5. Забезпечено випуск інформаційного вісника для працівників закладу, батьків вихованців «Домашнє насильство: психологічні та юридичні аспекти» 07.12.2018
  6. Здійснено візит до помешкання де проживають діти з сім’єю, яка перебуває на обліку як така, що потрапили в складні життєві обставини. Проведено профілактичні бесіди з метою недопущення жорстокого поводження з дітьми, ненасильницької моделі поведінки. Передано речі: взуття, іграшки, канцелярія . 02.11.2018
  7. Матеріали про проведення акції «16 днів проти насильства» планується розмістити на сайті ЗДО, опублікувати у місцевій газеті «Місто робітниче».

 

21.02.2017. Майстер-клас «Психокорекція в анімації»

Рекомендації батькам щодо взаємин з дитиною із особливими потребами

Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.

  • Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї).
  • Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потебами– це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
  • Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
  • У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному закладі.
  • Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.
  • У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
  • Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
  • Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців.
  • Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
  • Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
  • Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.

Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини.

Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.

Гра «Закрий!»

Мета: вчити сприймати, порівнювати, виділяти предмети схожі та відмінні за формою.
Матеріал: дві баночки контрастного розміру, маленькі та великі кульки (кришечки).
Хід:
Показати дитині дві баночки, вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а маленькі – в маленьку (показ). Після виконання завдання попросити закрити баночки відповідними кришечками.

Гра «Де звучить?»

Мета: розвиток зорової і слухової уваги, навичок орієнтування у просторі.
Матеріал: будь-яка іграшка, яка створює звук.
Хід:
Показати іграшку дитині. Поторохтіть іграшкою, щоб дитина звернула на неї увагу, а потім іграшка відводиться в сторону і знову торохтить. Дитина із закритими очима повинна вказати напрям звідки іде звук. Гра повторюється 2-3 рази.

Гра «Хто як говорить?»

Мета: спонукати дитину повторювати звуконаслідувальні слова.
Матеріал: іграшки добре відомих дитині тварин або їх зображення.
Хід:
Показати дитині по черзі іграшки, назвати їх. Запитати: Як говорить котик? (мяу-мяу ). Собака? (гав-гав) тощо.

Гра «Прищепки»

Мета: корекція дрібної моторики пальців.
Матеріал: прищепки, аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу.
Хід:
Прищепки в грі використовуються як тренажер для пальчиків.
Вирізати з паперу декілька силуетів різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.). Попросити дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок.
Якщо у Вас немає часу виготовити силуети – можна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.

Гра «Оплески»

Мета: розвиток фонематичного сприйняття.
Хід:

  • Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі;
  • Дорослий повільно ритмічно плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.

Примітка: спочатку кількість предметів та оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.

Гра «Збери фігуру»

Мета: Удосконалити вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно називати деталі за величиною (великий, менший, найменший).
Матеріал: вирізані з картону/паперу частини сніговика, ялинки.
Хід: Розкласти перед дитиною деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.

Гра «Подарунок ляльці»

Мета: закріпити поняття про колір.
Матеріал: лялька, кружки основних кольорів – білого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.).
Хід:
а) Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружок Ви даєте дає ляльці.
б) Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружок.
в) Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок».
Гра «Весела пташка»
Мета:
закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.
Матеріал: дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець).
Хід:
а) Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами.
б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію.
в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла».
г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.
Виконання простих побутових інструкцій
Мета:
формувати здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати прості словесні інструкції.
Хід:

Розуміння дитиною цілісних словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати відповідні дії, наприклад:

- поцілувати маму;
- обійняти тата;
- пограти в ладоньки;
- закрити очі;
- помахати ручкою;
- узяти маму за руку і йти до столу і т. д.

Закріпити назви знайомих іграшок. З'ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або іграшкової тварини:
- Покажи зайчика, собачку, машину, ляльку.
- Візьми ляльку.
- Дай мені ляльку.
- Покажи, де у ляльки голова. А де в тебе голівка?
Гра «Де дзвенить дзвіночок?»
Мета:
орієнтування в просторі відносно себе.
Матеріал: дзвіночок.
Хід:
Попросити дитину закрити очі та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі, внизу, попереду, позаду).

 

Посилання:

http://kyivoblosvita.gov.ua/index.php?catid=67&id=1401&Itemid=171&option=com_content&view=article

Батькам, які мають дитину з особливими потребами

  • Створюйте для дитини можливість вчитись, відкривати світ.
  • Діліться з нею власним досвідом.
  • Навчайте тих самих навичок, що і здорових дітей.
  • Розвивайте в однаковій мірі зорове, слухове, дотикове сприйняття, привчайте до самообслуговування.
  • Не допускайте на заняттях з дитиною нетерплячості, поспішності.
  • Вибирайте для дитини такий час, коли вона у гарному настрої, а ви нікуди не поспішаєте.
  • Любіть та поважайте дитину, вірте в неї, бо тільки тоді вона зможе довіряти дорослим, слухати їх, вчитись від них.
  • Радійте спіхам дитини, бо це заохочує її.
  • Навчайтеся бути прикладом для дитини, бо дитина вчиться не стільки через повчання дорослих, скільки через її наслідування.
  • Давайте дитині можливість вибору в їжі, одязі, іграшках.
  • Не позбавляйте дитину самостійності.
  • Надавайте дитині необхідну волю для самовиявлення.
  • Не піддавайтеся всім примхам та вимогам дитини.
  • Не бійтеся кожну хвилину за її життя.
  • Приймайте допомогу від інших, тому числі фахівців, батьків, які мають подібний досвід.

 

 

 

      

З 25.11. по 11.12.2015 року в рамках Всеукраїнської акції  «16 днів проти насильства» проходила волонтерська акція за участі дітей дошкільного віку, педагогів,  батьків:  «Насильство це – сміття!»

 

 

 

                                                                Фотовиставка

  « СТОП насильству!»                                                                               

                                                   в рамках Всеукраїнської акції  «16 днів проти насильства»

Важливі телефони

Служба у справах дітей м.Ватутіного – 6 33 83.

Відділ кримінальної міліції у справах дітей та молоді м.Ватутіного – 6 10 61.

Інспектор з охорони дитинства міського (районного) управління (відділу) освіти – 6 21 57.

Національна дитяча «гаряча лінія» – 0 800 500 225 або 772 з мобільного.

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації – 0 800 500 335 або 386 з мобільного ( діють на базі центру «Ла Страда Україна»

                                              Розвиток творчого потенціалу дошкільника

1. Збільшення – зменшення.

   Це найпростіший прийом, що широко використовується в казках, билинах, фантастиці…Наприклад,  Дюймовочка , Хлопчик – Мізинчик, Гулівер тощо. Дитині говорять :”От тобі чарівна паличка, вона може збільшувати або зменшувати усе, що ти захочеш. Що ти  хотів збільшити , а що зменшити?” Ускладнити гру можна за допомогою додаткових запитань :”А що з цього буде?  До чого це приведе? Навіщо ти хочеш збільшувати або зменшувати?”.

2. Додавання фантастичних властивостей .

   Пропонують виконувати вправу в групах по 4-5 осіб. Кожному роздають фанти з написами(довільні об’єкти  живої /  або неживої природи). Діти формулюють одну з головних рис, властиву об’єкту, і наділяють нею одного  з групи,  складаючи про нього розповідь або зображуючи в малюнку.

3. „Живий” малюнок .

   Завдання: ви одержали чудовий подарунок, усе, що ви намалюєте, - оживає ! Що б ви намалювали ? Діти   малюють. Чому ви   вибрали цей об’єкт ? Тепер спробуйте перетворитися саме на те, що ви зобразили, і   подивитися на світ  його очима, передати    його почуття.

4. Фантастичне об’єднання або дроблення.

   Фантастичну ідею можна одержати сполученням властивостей або частин двох-трьох предметів   (об’єктів). Наприклад,    людина + риба = русалка. Запропонуйте 10 прикладів сполучення несподіваних рис різних  реальних істот. Одну з них   намалюйте. Придумайте назви фантастичним істотам. А тепер зробимо навпаки : потрібно придумати маленьку розповідь  (історію) про те, як апельсин розділили на  часточки, й описати почуття кожної окремо або придумати казку про долю сестер –  горошинок з одного стручка .

5. „Як мені пощастило…”(незакінчене речення)

- Як мені пощастило ,- каже Соняшник, - я схожий на сонце.

- Як мені пощастило, - каже інший Соняшник, - я схожий на…

- Як мені пощастило ,- каже Берізка, - …

- Як мені пощастило , - каже Картопля , - …

 Дітям можна запропонувати попрацювати в парах і придумати один для одного завдання (6-10 пар).

6. Вільне фантазування

  Дітям пропонують пофантазувати на тему , використовуючи будь-які прийоми і їх сполучення . Наприклад, тема –   дивна  рослина .Відповіді: дивний кавун ,усередині якого мармелад , а замість насінин – шоколадні цукерки .   Тільки поливати його треба солодкою водою й медом .

7. Мудрі казки .

   Завдання : придумати продовження казки , намалювати будь-який сюжет , що сподобався. Намалювати сонячну  палітру .

Вправи для розвитку уяви

   Уяви – і почуєш

   Ти вже знаєш, що корова мукає, собака гавкає, двері грюкають, дзвіночок дзвенить, свисток свистить, дитина  плаче, грім гримить. Всі ці звуки ти не раз чув. А чи можеш ти почути , що говорить хмарка ? Може вона співає або зітхає ? Уяви та  намалюй звук солоного огірка.  Придумай свій звук.

   Уяви – і побачиш

   Ти вже знаєш, що трава зелена, небо синє, сигнал „стоп” червоний, корови не бувають фіолетовими, проте місяць   часто буває срібно-білий. Всі ці та інші кольори тобі добре знайомі. Уяви, якого кольору сміх. Уяви, якого кольору гострий біль.  Уяви, свій колір – колір, який бачиш тільки ти.

   Уяви – і відчуєш запах