Четвер, 13.12.2018, 19:16
Ватутінський ДНЗ №7"Сонечко" комбінованого типу

 Психологічні новини для батьків, педагога та дитини.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 945
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту

Ватутінський відділ освіти

Ватутінська ЗОШ №5

Ватутінська ЗОШ №6

Банери
Peredplata Testportal President

                                      

 

                                                                                                        

                     Парандій Галина Володимирівна

                                             практичний психолог

 

Звіт

про реалізацію заходів щодо попередження насильства у сім’ї

та жорстокого поводження з дітьми

в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

за період з 25 листопада по 10 грудня 2018 року

  1. Проведено семінар-практикум для педагогічних працівників ЗДО «Попередження домашнього насильства» 20.11.2018, 20 осіб
  2. В рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» організовано та проведено волонтерську акцію за участі дітей дошкільного віку, батьків вихованців, працівників закладу «Насильство – це сміття!» 30.11.2018 – 05.12.2018
  3. Оформлено фотовиставку «Мудрість батьківської любові».06.12.2018
  4. Оформлено виставку сімейних малюнків «ПротиДія торгівлею людьми».26.11.2018
  5. Забезпечено випуск інформаційного вісника для працівників закладу, батьків вихованців «Домашнє насильство: психологічні та юридичні аспекти» 07.12.2018
  6. Здійснено візит до помешкання де проживають діти з сім’єю, яка перебуває на обліку як така, що потрапили в складні життєві обставини. Проведено профілактичні бесіди з метою недопущення жорстокого поводження з дітьми, ненасильницької моделі поведінки. Передано речі: взуття, іграшки, канцелярія . 02.11.2018
  7. Матеріали про проведення акції «16 днів проти насильства» планується розмістити на сайті ЗДО, опублікувати у місцевій газеті «Місто робітниче».

 

21.02.2017. Майстер-клас «Психокорекція в анімації»

Рекомендації батькам щодо взаємин з дитиною із особливими потребами

Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.

  • Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї).
  • Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потебами– це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
  • Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
  • У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному закладі.
  • Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.
  • У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
  • Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
  • Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців.
  • Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
  • Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
  • Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.

Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини.

Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.

Гра «Закрий!»

Мета: вчити сприймати, порівнювати, виділяти предмети схожі та відмінні за формою.
Матеріал: дві баночки контрастного розміру, маленькі та великі кульки (кришечки).
Хід:
Показати дитині дві баночки, вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а маленькі – в маленьку (показ). Після виконання завдання попросити закрити баночки відповідними кришечками.

Гра «Де звучить?»

Мета: розвиток зорової і слухової уваги, навичок орієнтування у просторі.
Матеріал: будь-яка іграшка, яка створює звук.
Хід:
Показати іграшку дитині. Поторохтіть іграшкою, щоб дитина звернула на неї увагу, а потім іграшка відводиться в сторону і знову торохтить. Дитина із закритими очима повинна вказати напрям звідки іде звук. Гра повторюється 2-3 рази.

Гра «Хто як говорить?»

Мета: спонукати дитину повторювати звуконаслідувальні слова.
Матеріал: іграшки добре відомих дитині тварин або їх зображення.
Хід:
Показати дитині по черзі іграшки, назвати їх. Запитати: Як говорить котик? (мяу-мяу ). Собака? (гав-гав) тощо.

Гра «Прищепки»

Мета: корекція дрібної моторики пальців.
Матеріал: прищепки, аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу.
Хід:
Прищепки в грі використовуються як тренажер для пальчиків.
Вирізати з паперу декілька силуетів різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.). Попросити дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок.
Якщо у Вас немає часу виготовити силуети – можна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.

Гра «Оплески»

Мета: розвиток фонематичного сприйняття.
Хід:

  • Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі;
  • Дорослий повільно ритмічно плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.

Примітка: спочатку кількість предметів та оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.

Гра «Збери фігуру»

Мета: Удосконалити вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно називати деталі за величиною (великий, менший, найменший).
Матеріал: вирізані з картону/паперу частини сніговика, ялинки.
Хід: Розкласти перед дитиною деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.

Гра «Подарунок ляльці»

Мета: закріпити поняття про колір.
Матеріал: лялька, кружки основних кольорів – білого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.).
Хід:
а) Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружок Ви даєте дає ляльці.
б) Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружок.
в) Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок».
Гра «Весела пташка»
Мета:
закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.
Матеріал: дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець).
Хід:
а) Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами.
б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію.
в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла».
г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.
Виконання простих побутових інструкцій
Мета:
формувати здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати прості словесні інструкції.
Хід:

Розуміння дитиною цілісних словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати відповідні дії, наприклад:

- поцілувати маму;
- обійняти тата;
- пограти в ладоньки;
- закрити очі;
- помахати ручкою;
- узяти маму за руку і йти до столу і т. д.

Закріпити назви знайомих іграшок. З'ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або іграшкової тварини:
- Покажи зайчика, собачку, машину, ляльку.
- Візьми ляльку.
- Дай мені ляльку.
- Покажи, де у ляльки голова. А де в тебе голівка?
Гра «Де дзвенить дзвіночок?»
Мета:
орієнтування в просторі відносно себе.
Матеріал: дзвіночок.
Хід:
Попросити дитину закрити очі та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі, внизу, попереду, позаду).

 

Посилання:

http://kyivoblosvita.gov.ua/index.php?catid=67&id=1401&Itemid=171&option=com_content&view=article

Батькам, які мають дитину з особливими потребами

  • Створюйте для дитини можливість вчитись, відкривати світ.
  • Діліться з нею власним досвідом.
  • Навчайте тих самих навичок, що і здорових дітей.
  • Розвивайте в однаковій мірі зорове, слухове, дотикове сприйняття, привчайте до самообслуговування.
  • Не допускайте на заняттях з дитиною нетерплячості, поспішності.
  • Вибирайте для дитини такий час, коли вона у гарному настрої, а ви нікуди не поспішаєте.
  • Любіть та поважайте дитину, вірте в неї, бо тільки тоді вона зможе довіряти дорослим, слухати їх, вчитись від них.
  • Радійте спіхам дитини, бо це заохочує її.
  • Навчайтеся бути прикладом для дитини, бо дитина вчиться не стільки через повчання дорослих, скільки через її наслідування.
  • Давайте дитині можливість вибору в їжі, одязі, іграшках.
  • Не позбавляйте дитину самостійності.
  • Надавайте дитині необхідну волю для самовиявлення.
  • Не піддавайтеся всім примхам та вимогам дитини.
  • Не бійтеся кожну хвилину за її життя.
  • Приймайте допомогу від інших, тому числі фахівців, батьків, які мають подібний досвід.

 

 

 

      

З 25.11. по 11.12.2015 року в рамках Всеукраїнської акції  «16 днів проти насильства» проходила волонтерська акція за участі дітей дошкільного віку, педагогів,  батьків:  «Насильство це – сміття!»

 

 

 

                                                                Фотовиставка

  « СТОП насильству!»                                                                               

                                                   в рамках Всеукраїнської акції  «16 днів проти насильства»

Важливі телефони

Служба у справах дітей м.Ватутіного – 6 33 83.

Відділ кримінальної міліції у справах дітей та молоді м.Ватутіного – 6 10 61.

Інспектор з охорони дитинства міського (районного) управління (відділу) освіти – 6 21 57.

Національна дитяча «гаряча лінія» – 0 800 500 225 або 772 з мобільного.

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації – 0 800 500 335 або 386 з мобільного ( діють на базі центру «Ла Страда Україна»

                                              Розвиток творчого потенціалу дошкільника

1. Збільшення – зменшення.

   Це найпростіший прийом, що широко використовується в казках, билинах, фантастиці…Наприклад,  Дюймовочка , Хлопчик – Мізинчик, Гулівер тощо. Дитині говорять :”От тобі чарівна паличка, вона може збільшувати або зменшувати усе, що ти захочеш. Що ти  хотів збільшити , а що зменшити?” Ускладнити гру можна за допомогою додаткових запитань :”А що з цього буде?  До чого це приведе? Навіщо ти хочеш збільшувати або зменшувати?”.

2. Додавання фантастичних властивостей .

   Пропонують виконувати вправу в групах по 4-5 осіб. Кожному роздають фанти з написами(довільні об’єкти  живої /  або неживої природи). Діти формулюють одну з головних рис, властиву об’єкту, і наділяють нею одного  з групи,  складаючи про нього розповідь або зображуючи в малюнку.

3. „Живий” малюнок .

   Завдання: ви одержали чудовий подарунок, усе, що ви намалюєте, - оживає ! Що б ви намалювали ? Діти   малюють. Чому ви   вибрали цей об’єкт ? Тепер спробуйте перетворитися саме на те, що ви зобразили, і   подивитися на світ  його очима, передати    його почуття.

4. Фантастичне об’єднання або дроблення.

   Фантастичну ідею можна одержати сполученням властивостей або частин двох-трьох предметів   (об’єктів). Наприклад,    людина + риба = русалка. Запропонуйте 10 прикладів сполучення несподіваних рис різних  реальних істот. Одну з них   намалюйте. Придумайте назви фантастичним істотам. А тепер зробимо навпаки : потрібно придумати маленьку розповідь  (історію) про те, як апельсин розділили на  часточки, й описати почуття кожної окремо або придумати казку про долю сестер –  горошинок з одного стручка .

5. „Як мені пощастило…”(незакінчене речення)

- Як мені пощастило ,- каже Соняшник, - я схожий на сонце.

- Як мені пощастило, - каже інший Соняшник, - я схожий на…

- Як мені пощастило ,- каже Берізка, - …

- Як мені пощастило , - каже Картопля , - …

 Дітям можна запропонувати попрацювати в парах і придумати один для одного завдання (6-10 пар).

6. Вільне фантазування

  Дітям пропонують пофантазувати на тему , використовуючи будь-які прийоми і їх сполучення . Наприклад, тема –   дивна  рослина .Відповіді: дивний кавун ,усередині якого мармелад , а замість насінин – шоколадні цукерки .   Тільки поливати його треба солодкою водою й медом .

7. Мудрі казки .

   Завдання : придумати продовження казки , намалювати будь-який сюжет , що сподобався. Намалювати сонячну  палітру .

Вправи для розвитку уяви

   Уяви – і почуєш

   Ти вже знаєш, що корова мукає, собака гавкає, двері грюкають, дзвіночок дзвенить, свисток свистить, дитина  плаче, грім гримить. Всі ці звуки ти не раз чув. А чи можеш ти почути , що говорить хмарка ? Може вона співає або зітхає ? Уяви та  намалюй звук солоного огірка.  Придумай свій звук.

   Уяви – і побачиш

   Ти вже знаєш, що трава зелена, небо синє, сигнал „стоп” червоний, корови не бувають фіолетовими, проте місяць   часто буває срібно-білий. Всі ці та інші кольори тобі добре знайомі. Уяви, якого кольору сміх. Уяви, якого кольору гострий біль.  Уяви, свій колір – колір, який бачиш тільки ти.

   Уяви – і відчуєш запах

   Тобі вже знайомий тонкий аромат квітів, запах шоколадного торту або, скажімо, запах перцю, від якого хочеться   чхати.  Якості багатьох речей тобі знайомі завдяки нюху.  Як пахне місячне сяйво?

   Абракадабра

   Вигадай „іноземну мову”, якою ти спілкуєшся з батьками.

Розвивальні ігри та вправи

1. Ігри на розвиток просторової уяви: ”Серветки з візерунком”, „Кубики – невидимки”.

2. Ігри на розвиток творчої уяви: створення і реалізація задуму:”Розшифруй казку”, ”Морські пригоди”, ”Космічна    подорож”, ”Архітектор”.

3. Ігри на розвиток творчої уяви :”А що далі”, „Домалюй фігуру”, „Незакінчений малюнок”, „Придумай історію”.

4. Ігри на розвиток дослідницької активності, уміння знаходити  протилежності:

„І добре, і погано”, ”Що в руці?”,  „Чомусик” („Чому коти не носять капці?”, ”Чому собаки не ходять до ясел?” , „Чому рибки в акваріумі постійно купаються?”, „Чому курча не спить у ліжку?”, „Чому у квітів немає рук і ніг?”, „Чому лялька не їсть яблук?”, „Сорока – це хто – ворона? А якщо не ворона , то чому?”).

5. Ігри на пере формулювання : „Винахідник”, „Золоті руки”.

6. Ігри на розвиток здатності генерувати ідеї : „Настрій у кольорі!, „Пантоміма для кмітливих”, „Придумай речення”, „Чарівні кола” , „Прямокутне королівство”.

7. Ігри на розвиток уміння створювати кілька образів і вибирати з них оригінальний : ”На що схожа фігура?”, „Ляпки”, „Найсмішніше”.

8. Ігри на уміння використовувати предмети – замінники :”Живі фігурки”, „Водій таксі”, „Скринька з казками”.

9. Ігри на розвиток здатності створювати образ предмета за його словесним описом: „Чарівний мішечок”, „Відгадай загадку”, „Буває – не буває”.

10. Ігри на уміння комбінувати ціле з частин : „Збери картинку” , „Пазли”.