Комбіноване заняття з мовленнєвого розвитку з елементами грамоти за програмою «Впевнений старт» проведеного в старшій групі № З «Увиразнення мовлення вихователя - шлях до збагачення мовлення дітей. Формування виразності мови у дошкільників через різні види діяльності.» Підготувала вихователь : Недопас С.М. «У пошуках казки» Мета:Продовжити
вчити дітей складати казки впроваджуючи інноваційні технології;розвивати інтенсивність,глибину,тривалість мовленнєвого
дихання;виховувати вміння використовувати положення губ,язика при вимовленні
окремих звуків,розрізняти та передавати інтонаційне забарвлення фрази залежно
від характеру та поведінки партнера,казкових персонажів;формувати зв'язне
мовлення,вміння обґрунтовувати свої відповіді;удосконалювати навички вживання
дієслів у різних
формах без змін в основі,використання вставних слів:напевне,здається,мабуть; розуміти значення багатозначних слів,
вміння читати піктограми, закріпити
вміння дітей правильно та чітко вимовляти звуки,розвивати творчу активність
дітей;виховувати інтерес до народної творчості.
Хід
заняття
Здалека - здалека летіла лелека.
І впустила пір'ячко на наше подвір'ячко,
Я в садочок вранці йшла,
І те пір'ячко знайшла,
В кошик його поклала,
Бо про вас я пам'ятала
За такі мої вам ласки,
Дарувало
пір'я казки.
Вихователь дістає книжку-казку розгортає ,а книга
порожня.
Що ж трапилось зникли всі казки.
Н\Т «Мозковий штурм»
Роздуми дітей «Куди зникли казки»
-
Давайте,малята,казки не будемо ображати,створимо
нові,гарні,пречудові.Адже в казках живуть різні герої.
Кольоротерапія:
-Я буду називати казкового героя ,а ви піднімаєте той
колір картки ,який
казковий герой та обґрунтуєте свої відповіді.
(лисичка-сестричка,червона шапочка,коза - дереза,баба
яга,колобок) - Чому ти підняв червону картку?синю?
(діти викладають на верхню смужку добрих героїв,а на
нижню-злих)
Книга-казка наша нова,
Ось і перша сторінка казки готова.
Ви малята поспішайте,
Місця біля будиночків займайте
Казкові
чарівні предмети знайдіть
З них ланцюжок утворіть.
Н/Т «Робота в гетерогенних групах»
Д/гра
«Ланцюжок казкових слів»
«Квасолеві ванни»
Картки розкладаю на три столи в «квасолеві ванни»,діти
відшукують в квасольці картки на певний звук та утворюють ланцюжок слів за першим та
останнім звуком.Лідери сигналізують сигнальними картками, (кожна група наклеює
на аркуш паперу утворений ланцюжок казкових слів.)
Четверта
підгрупа працює з логопедом: «манні ванни»
В нашій казці пречудовій друга сторінка готова .Вітерець - пустунець налетів у цю мить ,все
розвіяв,змішав-треба нам зрозуміть :щож однакове в слові,що ж різне.
Д/ГРА « Такі різні голочки»
Н/Т «Три з п'яти»
Відібрати з п'яти картинок три ,які звучать однаково ,але
мають
різне значення.
(голка,ручка,носик, вушко)
(діти працюючи в групах, наклеюють на аркуш паперу
картинки)
А ще ,малята,потрібно пам'ятати, Хто живе вказках?
Ви картки ці розгортайте, хто у казці прочитайте.
Робота в групах постійного складу:
1 група . Д/ГРА « Хто живе в
казках» (діти читають піктограми)
2 група.Викладають звуковий аналіз казкових слів.
3 група.Виконують завдання:проведи песика до кісточки
тільки по приголосним звукам.
4 група.Виконують завдання:домалюй букви з`їдені буквоїдом
Психологічне розвантаження:
Малята,ви не поспішайте,хто в рукавичці живе відгадайте.
(сорока,мишка,дід,ведмідь,дюймовочка,лисиця)
Робота логопедичної групи:складання казки «На гостини до
пані Цокотухи»
(як звучить казка)
Підсумок
(малята переглядають казку,яку створили,підсумовують,що
сподобалось їм у створенні казки).
|