План конспект підсумкового заняття з мовленнєвого
розвитку за програмою «Впевнений старт», проведеного в старшій групі №9 за
участю батьків
«Казкове дерево знань»

Мета: Перевірити вміння
дошкільнят орієнтуватися у предметах найближчого та віддаленого оточення ( посуд, меблі, продукти харчування , побутова
техніка, транспорт) відповідно сфери життєдіяльності «Культура». Розкрити вміння
дітей самостійно, логічно, послідовно
складати різноманітні розповіді:
з власного досвіду, за піктограмою, творчі за програмою « Впевнений старт»
згідно з розділом «Мовленнєвий розвиток» . Спонукати дітей до вживання в своїй
мові прислів’їв, фразеологізмів, вміння
будувати важкі граматичні форми та різні типи речень. Перевірити вміння
дошкільнят виділяти звуки в слові та робити звуковий аналіз. Розвивати вміння малят спілкуватися,
радитися, домовлятися один з одним в групах гетерогенного складу; при необхідності
використовувати допомогу батьків. Виховувати критичне відношення до граматичних
помилок, прагнення до чистоти і правильності мови.
Матеріал та обладнання: Дид. гра « Склади казку»; ілюстрації казкових героїв; яблуко, миска,
гімнастична лава, дуга;мікрофон, сигнальні картки; квіти з літерами; казкове
деревце; іграшки, піктограма для сюжетної розповіді, ілюстрації різноманітних
свят, орієнтири, бейджики.
Хід заняття:
Вихователь з дітьми розглядає «Велику книгу казок» і запитує: «Чи любите ви
казки? Які найбільше? В яку казку хотіли б
ви потрапити?» (Відповіді дітей)
Вихователь котить яблучко по мисці і говорить слова:»Чарівне яблучко
котилось –котилось і в казці опинилось. Ми за ним підемо і казкове дерево
знайдемо.» Діти йдуть по орієнтирах і знаходять казкове дерево.
Це,діти, казкове дерево знань. Коли ви прийшли в дитячий садочок , то були
дуже маленькі, як ось ці зернятка.. Але кожного дня ви підростали, отримували
знання, здобувли перші успіхи і зернятка проросли у велике, сильне дерево з багажом
ваших знань. Але на ньому не вистачає квітів успіху, які розібрали казкові
герої. Отже, щоб бути успішними, потрібно знайти квіти успіху і подарувати їх
дереву знань, яке нам підскаже слово-код до успіху. Чи готові ви змагатися з
казковими героями?
1 завдання: «Тітонька
Сова бере інтерв’ю»
(н\т «Інтерв’ю за три кроки»)
1 . Для чого нам потрібна мова?
2. З чого складається наша мова?
3. Які бувають звуки?( Мовні, немовні, приголосні, голосні) Наведіть
приклади.
4. Які ви знаєте слова, що вживаються завжди в однині? (ательє, піаніно,
таксі, ескімо, кенгуру)
5. Чи є такі слова, що вживаються завжди в множині?(Рукавички, шкарпетки)
6. Скажіть одним словом: літак,
машина, човен, автобус;
Миска, склянка, виделка.
7 . Яке слово зайве? Кавун,корова,кіт, молоко, каша.
8. Якби ти був чарівником і мав чарівну паличку, щоб ти зробив?
(Діти знаходять квітку успіху із літерою
Д)
Вихователь: В казкову подорож по
містку пройдемо та через струмочок стрибнемо.(Діти проходять по гімнастичній
лаві та стрибають «через струмок» і знаходять пазл із казки «Золотий ключик»,який складають та розповідають
улюблений епізод )
2 завдання «Кіт
Базиліо та лисиця Аліса проти малят» (Н\т «Карусель»)
(Діти внутрішнього кола тримають
ілюстрації прислів’їв і запитують: Послухай, яке я знаю прислів’я. Наприклад, «Книжка мала та розум дала». Як ти його
розумієш? Діти зовнішньго кола пояснюють
його і підбирають подібне. Наприклад, «Книжка вчить, як на світі жить")
«Здоров’я дитини- багатство родини»-«Немає здоров’я-немає і щастя»
«Що сьогодні втече, того завтра не впіймаєш?»--« Не відкладай на завтра те,
що можна зробити сьогодні»
«Де рідний край – там і рай»--«Кожна жаба своє болото хвалить»
«Не піч годує, а поле»--«Хто сіє та віє, той не збідніє»
«Не кидай слів на вітер»--«Дав слово тримай»
(Після виконання завдання діти отримують слідуючу квітку з літерою Р)
Психогімнастика
(Діти сідають на килим і заплющують очі)
Ми потрапила в країну Казок. Це дуже незвичайна країна. Ми йдемо по вулицях
на яких ростуть цукерки на клумбах, кругом літають різнокольорові повітряні
кульки: і зелені , і червоні, і жовті, і
сині. Вони летять і торкаються наших голів. До кого доторкнулась кулька, той
перетворюється на казкового героя. Підніміть руку , кого вже кулька перетворила
і в кого? Йдемо далі, а назустріч нам………
Як ви думаєте хто? Незабаром
почувся голос , який дуже налякав нас, адже це голос Карабаса-Барабаса.
Страшно….Але несподівано з’явився веселий
Буратіно, який своїм сміхом розігнав все сумне та страшне. Герої казки «Золотий
ключик» запрошують нас до танцю.(Діти виконують танок «Веселих каченят»)
3 завдання «Гуси
лебеді летіли та квіти успіху згубили»
(Діти розповідають улюблений епізод казки та діляться на
групи, відповідно бейджиків)
Робота в групах
4 завдання «Обери найголовніше»(Н\т «Гронування»)
Дітям пропонується серія картинок. Потрібно обрати з них 3 , які об’єднані
за певними ознаками. А потім одну- найголовнішу . Доказати свою точку зору.
Наприклад,
---Гончар, вишивальниця, дизайнер, бізнесмен, комп’ютерщик
=---літак, мотоцикл, пожежна машина, міліція, швидка допомога.
---праска , шафа, стіл, пральна
машина, пилесмок;
праска, пральна машина,
пилесмок
(електроприлади)
Праска(найнебезпечніша)
(Малята отримують слідуючу квітку успіху із літерою У)

5 завдання: »Хвилинка поезії від Попелюшки»
(Дітям в кожній групі пропонуються слова-рими. Потрібно
скласти з ними вірш, при потребі
звернутись за допомогою до батьків.) Наприклад: